You are using an outdated browser. For a faster, safer browsing experience, upgrade for free today.
Υπολογισμός Ποσοστού Λίπους




Σωματικό λίπος (πως να το υπολογίσετε απλά)
Το ποσοστό λίπους που υπάρχει στο σώμα μας είναι ένας καθοριστικός παράγοντας για το επίπεδο φυσικής κατάστασης στο οποίο βρισκόμαστε. Υπάρχουν διάφοροι τρόποι μέτρησης του (συνήθως με ηλεκτρονικές συσκευές, μετρήσεις πτυχών, κλπ) αλλα εδώ σας παρουσιάζουμε μια πολύ απλή μέθοδο για την οποία θα χρειαστείτε μόνο μια κοινή μεζούρα.

Η μέθοδος αυτή έχει αναπτυχθεί στο Ναυτικό των Η.Π.Α. ώστε να μπορεί έυκολα να εκτιμηθεί το ποσοστό λίπους (και γενικότερα η φυσική κατάσταση) των στρατιωτών. Πρέπει, ωστόσο, να έχετε υπόψη οτι δεν πρόκειται για κάποια 100% αξιόπιστη μέθοδο και είναι γνωστό οτι μπορεί να αποτυγχάνει σε ακραίους σωματότυπους. Αποτελεί όμως ένα γρήγορο και ανέξοδο τρόπο να εκτιμήσετε το ποσοστό του σωματικού σας λίπους και να μπορείτε να παρακολουθείτε με αντικειμενικά κριτήρια την πρόοδο σας, ανεξάρτητα αν το ποσοστό που θα υπολογίσετε μπορεί να διαφέρει ελαφρά από το πραγματικό.

Τα βήματα που πρέπει να κάνετε χρησιμοποιώντας μια μεζούρα είναι: 
  • Μετρήστε το ύψος σας χωρίς παπούτσια
  • Μετρήστε την περίμετρο του λαιμού σας περίπου κάτω από το λάρυγγα και με κατεύθυνση ελαφρώς προς τα κάτω στην μπροστινή πλευρά
  • Μετρήστε την περίμετρο της μέσης σας - για τους άντρες στο ύψος του αφαλού / για τις γυναίκες στο πιο στενό σημείο
  • Μετρήστε την περίμετρο στους γοφούς σας στο μεγαλύτερο σημείο (μόνο για γυναίκες)

Όλες οι μετρήσεις είναι σε εκατοστά (cm) και η μεζούρα δεν πρέπει να είναι πολύ σφικτή που να πιέζει το δέρμα.

Π.χ. Άνδρας έχει ύψος = 179cm , περίμετρο λαιμού = 41cm και περίμετρο μέσης = 94cm. Το ποσοστό σωματικού λίπους είναι = 20,7%

Σε γενικές γραμμές οι τυπικές τιμές για το ποσοστό λίπους είναι (wikipedia):

Γυναίκες Άνδρες
Ελάχιστο 10-13% 2-5%
Αθλητές 14-20% 6-13%
Fitness 21-24% 14-17%
Μέσος όρος 25-31% 18-24%
Παχύσαρκοι 32%+ 25%+