You are using an outdated browser. For a faster, safer browsing experience, upgrade for free today.
Ένα αναψυκτικό λιγότερο την εβδομάδα μπορεί να κάνει τη διαφορά στη ζυγαριά

Ένα αναψυκτικό λιγότερο την εβδομάδα μπορεί να κάνει τη διαφορά στη ζυγαριά

 Η κατανάλωση λιγότερων θερμίδων και ζάχαρης αποτελεί εγγύηση στην προσπάθεια απώλειας βάρους. Κι ενώ όλοι μειώνουν τα γλυκά, δεν έχουν ακόμη ακολουθήσει την ίδια τακτική με τα αναψυκτικά και τα... frappuccino. Αν, όμως, το έκαναν, η διαφορά θα ήταν τεράστια σύμφωνα με τους επιστήμονες.

Η κατανάλωση αναψυκτικών δεν έχει μειωθεί την τελευταία δεκαετία, παρά τις συστάσεις για λιγότερη κατανάλωση αναψυκτικών και ζάχαρης και σύμφωνα με το Center for Science in the Public Interest, ο μέσος Αμερικανός κατανάλωνε τουλάχιστον ένα αναψυκτικό την ημέρα στο 2013. Η ποσότητα ζάχαρης που βρίσκεται, όμως, σε ένα κουτάκι αναψυκτικό συνήθως αντιστοιχεί περίπου σε 9 κουταλάκια του γλυκού, ξεπερνώντας τη συνιστώμενη ημερήσια δόση που συστήνει η American Heart Association, η οποία είναι μέχρι 6 κουταλάκια του γλυκού για τις ενήλικες γυναίκες την ημέρα.
 
Τι συμβαίνει όταν πίνουμε τις θερμίδες;
Ο οργανισμός μας δεν ανταποκρίνεται με τον ίδιο τρόπο στις θερμίδες που πίνουμε και στις θερμίδες που λαμβάνουμε από στερεές στροφές. Οι θερμίδες από υγρά δεν ικανοποιούν την πείνα μας, όπως οι θερμίδες από το φαγητό κι έτσι αυξάνεται η πιθανότητα να καταναλώσουμε περισσότερες, ακόμη κι αν δεν τρώμε ουσιαστικά τόσο πολύ. Έρευνες έχουν δείξει ότι οι περισσότεροι δεν μειώνουν την κατανάλωση θερμίδων όταν έχουν λάβει έξτρα ενέργεια από σακχαρώδη ποτά κι αυτός είναι ένας λόγος που μπορεί να οδηγήσει σε πρόσληψη βάρους.
 

Υπάρχει σχέση μεταξύ των αναψυκτικών και της παχυσαρκίας;
Υπάρχουν πολλοί παράγοντες και επιλογές ζωής που συνδέονται με την παχυσαρκία και δεν έχουν να κάνουν με τη διατροφή, ωστόσο αυτά που επιλέγουμε να τρώμε και να πίνουμε παίζουν το ρόλο τους. Μακροχρόνιες έρευνες, μάλιστα, αποδεικνύουν ότι η τακτική κατανάλωση αναψυκτικών μπορεί να παίζει σημαντικό ρόλο στην κρίση παχυσαρκίας που σημειώνεται στην Αμερική και, δυστυχώς, αυτό δεν είναι το μόνο αρνητικό στην κατανάλωση αναψυκτικών με κάθε γεύμα.

 

Πώς η κατανάλωση αναψυκτικών μπορεί να οδηγήσει σε διαβήτη
Ο προδιαβήτης και ο διαβήτης τύπου 2 αναπτύσσονται όταν τα κύτταρα του σώματος αποκτούν αντίσταση στην ινσουλίνη, την ορμόνη που ελέγχει το σάκχαρο του αίματος. Όσο περισσότερη ζάχαρη καταναλώνετε, ανεξαρτήτως προέλευσης, τόσο μεγαλώνει ο κίνδυνος και τα αναψυκτικά είναι ενεργά μέσα στο «παιχνίδι». Όσοι καταναλώνουν ένα κουτάκι –ή παραπάνω- αναψυκτικά την ημέρα έχουν 26% μεγαλύτερη πιθανότητα να παρουσιάσουν διαβήτη τύπου 2, σύμφωνα με έρευνες. Αυτό, όπως καταλαβαίνετε, σημαίνει αρκετή ζάχαρη στη διατροφή. Σκεφτείτε τι θα μπορούσε να συμβεί, αν μειώνατε την κατανάλωση έστω και κατά μόλις 1 κουτάκι την εβδομάδα.
 

Τι συνέβη όταν 11 χιλιάδες γυναίκες μείωσαν τα αναψυκτικά
Μελέτη που δημοσιεύτηκε στο American Journal of Public Health έδειξε ότι οι γυναίκες που μείωσαν την κατανάλωση αναψυκτικών μέσα σε μια περίοδο 2 ετών, πήραν περισσότερο βάρος. Όσες συνέχισαν να καταναλώνουν την ίδια ποσότητα ή μεγαλύτερη, πήραν περισσότερο βάρος από αυτές που έπιναν τουλάχιστον ένα αναψυκτικό λιγότερο την εβδομάδα. Αυτό αποδεικνύει ότι η μείωση της κατανάλωσης αναψυκτικών, μπορεί να συμβάλλει στην απώλεια βάρους σε βάθος χρόνου.

 

Από εδώ και πέρα, λοιπόν, αποφύγετε τα αναψυκτικά, αλλά έχετε υπόψη σας ότι και οι χυμοί και τα ενεργειακά ποτά, όπως και οι περίτεχνοι καφέδες σας φορτώνουν με υγρές θερμίδες. Αν θέλετε να πιείτε κάτι, προτιμήστε το πράσινο τσάι που θα δώσει ώθηση στο μεταβολισμό σας, χωρίς έξτρα ζάχαρη, καφέ χωρίς ζάχαρη ή γάλα και νερό αρωματισμένο με φρούτα, ακολουθώντας πάντα μια συνολικά υγιεινή διατροφή και αντίστοιχο τρόπο ζωής.
 
ΠΗΓΗ:clickatlife.gr

Δείτε επίσης...

Γνωρίστε την ινουλίνη
Γνωρίστε την ινουλίνη

Πολλοί την έχουν ακουστά, λίγοι ξέρουν περί τίνος πρόκειται. Ας δούμε τι είναι, επιτέλους, αυτή η ινουλίνη.