You are using an outdated browser. For a faster, safer browsing experience, upgrade for free today.
Γονιμότητα

Γονιμότητα

ΘΡΕΠΤΙΚΑ ΣΥΣΤΑΤΙΚΑ  ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΑΠΟΔΕΙΧΘΕΙ ΟΤΙ ΕΝΙΣΧΥΟΥΝ ΤΗ ΓΟΝΙΜΟΤΗΤΑ

• ΣΙΔΗΡΟΣ  (ΚΥΡΙΩΣ ΟΤΑΝ ΠΡΟΕΡΧΕΤΑΙ ΑΠΟ ΜΗ ΑΙΜΙΚΕΣ ΠΗΓΕΣ π.χ σκουρόχρωμα πράσινα λαχανικά,όσπρια,μύδια,στρείδια,αποξηραμένα φρούτα)
• CA(AΣΒΕΣΤΙΟ),  ΣΥΝΙΣΤΩΝΤΑΙ ΠΛΗΡΗ ΓΑΛΑΚΤΟΚΟΜΙΚΑ ΠΡΟΙΟΝΤΑ(π.χ πλήρες γάλα)
• ΦΥΤΙΚΗ ΠΡΩΤΕΙΝΗ  (π.χ όσπρια)
• ΦΥΤΙΚΑ ΕΛΑΙΑ ΜΗ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΜΕΝΑ   (π.χ ελαιόλαδο,ηλιέλαιο,καλαμποκέλαιο)
• ΒΙΤΑΜΙΝΗ Β12   (π.χ εμπλουτισμένα τρόφιμα,δημητριακά ολικής άλεσης,θαλασσινά,κόκκινο κρέας)
• ΦΥΛΛΙΚΟ ΟΞΥ    (π.χ πράσινα φυλλώδη λαχανικά,εμπλουτισμένα δημητριακά)
• ΒΙΤΑΜΙΝΗ Β1        
• ΒΙΤΑΜΙΝΗ Β6
• ΒΙΤΑΜΙΝΗ Β2        ΧΑΜΗΛΑ ΕΠΙΠΕΔΑ ΑΥΤΩΝ ΑΥΞΑΝΟΥΝ ΤΗΝ ΟΜΟΚΥΣΤΕΙΝΗ(ουσία που μειώνει την πιθανότητα εγκυμοσύνης)(ΤΡΟΦΙΜΑ ΠΟΥ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΟΥΝ ΤΙΣ ΒΙΤΑΜΙΝΕΣ Β1, Β2, Β6 ΕΙΝΑΙ : σκούρη μελάσα, μαγιά μπύρας, ακατέργαστο ρύζι, ψάρια, πουλερικά, φύτρα σταριού, φιστίκια, ηλιόσποροι, δημητριακα ολικής άλεσης, αμύγδαλα, λαχανάκια βρυξελλών, πράσσινα φυλλώδη λαχανικά, δαμάσκηνα, μπιζέλια)
• ΒΙΤΑΜΙΝΗ D (επαρκής έκθεση στον ήλιο μπορεί να εξασφαλίσει τις ανάγκες του οργανισμού)
 
ΘΡΕΠΤΙΚΑ ΣΥΣΤΑΤΙΚΑ ΠΟΥ ΕΝΙΣΧΥΟΥΝ ΤΟ ΣΠΕΡΜΑ

• ΛΥΚΟΠΕΝΙΟ    (ΝΤΟΜΑΤΕΣ,ΧΥΜΟΣ ΝΤΟΜΑΤΑΣ)
• ΒΙΤΑΜΙΝΗ C    (ΩΜΑ ΦΡΟΥΤΑ ΚΑΙ ΛΑΧΑΝΙΚΑ)
• ΒΙΤΑΜΙΝΗ Ε    (ΕΛΑΙΑ,ΛΙΠΑΡΑ ΨΑΡΙΑ,ΣΠΟΡΟΙ,ΞΗΡΟΙ ΚΑΡΠΟΙ)
• ΣΕΛΗΝΙΟ,        ΙΣΧΥΡΟ ΑΝΤΙΟΞΕΙΔΩΤΙΚΟ ΠΟΥ ΕΝΙΣΧΥΕΙ ΤΗΝ ΤΕΣΤΟΣΤΕΡΟΝΗ ΣΤΟΥΣ ΑΝΤΡΕΣ (ΞΗΡΟΙ ΚΑΡΠΟΙ,ΨΑΡΙ,ΠΡΟΙΟΝΤΑ ΟΛΙΚΗΣ ΑΛΕΣΗΣ)
• ΨΕΥΔΑΡΓΥΡΟΣ    (ΟΣΤΡΑΚΟΕΙΔΗ ΚΑΙ ΨΑΧΝΟ ΚΡΕΑΣ ΑΠΑΧΟ)
• ΦΥΛΛΙΚΟ ΟΞΥ      (ΠΡΑΣΙΝΑ ΦΥΛΛΩΔΗ ΛΑΧΑΝΙΚΑ,ΕΜΠΛΟΥΤΙΣΜΕΝΑ ΔΗΜΗΤΡΙΑΚΑ)

ΣΥΣΤΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΠΟΥ ΕΝΙΣΧΥΟΥΝ ΤΗΝ ΥΠΟΓΟΝΙΜΟΤΗΤΑ

• ΠΟΛΥΧΛΩΡΙΟΜΕΝΕΣ ΔΙΦΑΙΝΟΛΕΣ
• ΥΔΡΑΡΓΥΡΟΣ
ΟΙ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΟΥΣΙΕΣ ΣΥΝΑΝΤΩΝΤΑΙ ΣΤΑ ΜΕΓΑΛΑ ΚΑΙ ΛΙΠΑΡΑ ΨΑΡΙΑ ΟΠΩΣ : ΦΑΓΚΡΙ, ΞΙΦΙΑΣ, ΤΟΝΟΣ, ΚΑΡΧΑΡΙΑΣ
• ΑΛΚΟΟΛ  (ΜΕΙΩΝΕΙ ΤΗΝ ΕΚΚΡΙΣΗ ΤΕΣΤΟΣΤΕΡΟΝΗΣ ΣΤΟΥΣ ΑΝΤΡΕΣ)
• ΦΥΤΟΟΙΣΤΡΟΓΟΝΑ   (ΑΛΕΥΡΙ ΣΟΓΙΑΣ, ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΑ ΣΟΓΙΑΣ, ΤΡΟΦΕΣ FAST FOOD ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΩΣ ΚΥΡΙΑ ΠΗΓΗ ΠΡΩΤΕΙΝΗΣ ΤΗ ΣΟΓΙΑ, ΛΙΝΑΡΟΣΠΟΡΟΣ)
• ΑΥΞΗΜΕΝΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ  ΑΜΥΛΟΥΧΩΝ ΤΡΟΦΩΝ (όπως επεξεργασμένα δημητριακά,λευκά άλευρα,αρτοπαρασκευάσματα)
• ΑΥΞΗΜΕΝΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΖΑΧΑΡΗΣ
• ΠΑΧΥΣΑΡΚΙΑ   (ΜΕΤΑΒΑΛΛΕΙ τα επίπεδα ορμονών σε γυναίκες και άντρες, ΑΥΞΑΝΕΙ τα οιστρογόνα στους άντρες ενώ ΔΕΣΜΕΥΕΙ την τεστοστερόνη τους και ΑΥΞΑΝΕΙ την τεστοστερόνη στις γυναίκες)

Δείτε επίσης...