You are using an outdated browser. For a faster, safer browsing experience, upgrade for free today.
Εσείς, γνωρίζετε τι είναι η μαργαρίνη, τελικά;

Εσείς, γνωρίζετε τι είναι η μαργαρίνη, τελικά;

 Πολλά, καλά και κακά, έχουν γραφεί κατά καιρούς για την μαργαρίνη και την επίδρασή της στην υγεία μας. Δικαιολογημένα λοιπόν, έχει φανατικούς υποστηρικτές αλλά και «ορκισμένους εχθρούς», που διασταυρώνουν τα ξίφη τους με κάθε δυνατή ευκαιρία. Τι είναι όμως τελικά η μαργαρίνη; 


Η μαργαρίνη δεν είναι τίποτα περισσότερο από ένα μείγμα φυτικών ελαίων και νερού. Για να «δέσει» αυτό το μείγμα και να γίνει ένα ωραίο γαλάκτωμα χρησιμοποιούμε δύο φυσικά συστατικά: λεκιθίνη και γαλακτωματοποιητή. Και τα δύο τα παίρνουμε από τα φυτικά έλαια.

Τα φυτικά έλαια περιέχουν οι μαργαρίνες είναι, το Ηλιέλαιο (δηλαδή το λάδι των σπόρων του ηλίανθου), το οποίο είναι πλούσιο σε πολυακόρεστα λιπαρά και εξαιρετικά πλούσιο σε βιταμίνη Ε, καθώς και Έλαιο Κράμβης. Η κράμβη ανήκει στην ίδια φυτική οικογένεια που ανήκει και το κουνουπίδι, το μπρόκολο, το λάχανο και ο σιναπόσπορος. Το έλαιο κράμβης έχει υψηλή περιεκτικότητα σε ω-6 και ειδικά ω-3 λιπαρά οξέα. Επίσης, η μαργαρίνη περιέχει και Φοινικέλαιο, το οποίο χρησιμοποιείται στα τρόφιμα τα τελευταία 5000 χρόνια. Παράγεται κυρίως στην Αφρική και τη Ν.Α. Ασία και επιλέγεται για την ανθεκτικότητά του σε υψηλές θερμοκρασίες αλλά και για το ότι δεν
απαιτεί υδρογόνωση για να γίνει στερεό. Περιέχει αντιοξειδωτικά και πολύ βιταμίνη Α, ενώ έχει και αυξημένη περιεκτικότητα σε κορεσμένα λιπαρά. Για τον λόγο αυτό και χρησιμοποιείται σε μικρή
ποσότητα στις μαργαρίνες μας ώστε το τελικό προϊόν να έχει ισορροπημένο διατροφικό προφίλ. 

Αξίζει να σημειωθεί ότι, οι εμπλουτισμένες μαργαρίνες που κυκλοφορούν στο εμπόριο περιέχουν και φυτικές στερόλες που βοηθούν στη μείωση της χοληστερόλης. 

Μύθοι και αλήθειες για τη μαργαρίνη
Ο πιο διαδεδομένος μύθος για την μαργαρίνη είναι ότι περιέχει trans λιπαρά. Ωστόσο, κάτι τέτοιο δεν ισχύει πια, και αυτή η λανθασμένη αντίληψη συνδέεται με μια διαδικασία παραγωγής της μαργαρίνης που δεν υπάρχει στην Ελλάδα από το 1996.

Επίσης, οι μαργαρίνες έχουν ενοχοποιηθεί για καρδιαγγειακά προβλήματα, κάτι το οποίο δεν ισχύει. Ο μύθος αυτός οφείλεται στη λανθασμένη εντύπωση ότι οι μαργαρίνες περιέχουν trans λιπαρά.

Η πιο ακραία ωστόσο άποψη είναι ότι η μαργαρίνη είναι μια πλαστική ουσία, κάτι το οποίο επίσης δεν ισχύει, αφού η πρώτη ύλη του πλαστικού είναι το πετρέλαιο, ενώ η πρώτη ύλη των μαργαρίνων είναι τα φυτικά έλαια και το νερό.

Τέλος, πολλοί υποστηρίζουν ότι η μαργαρίνη έχει τις ίδιες θερμίδες με το βούτυρο, γεγονός επίσης αναληθές, αφού το βούτυρο αγελάδος έχει 74 θερμίδες ανά γραμμάριο, ενώ η μαργαρίνη μόλις 22 θερμίδες. 
 
πηγη: health.in.gr

Δείτε επίσης...

Πρωινό
Πρωινό

Διαβάστε για το σημαντικότερο γεύμα της ημέρας το πρωινό απο την διατροφολόγο Αγγελική Ζαφειράκη στο dietaz.gr